WELCOME TO MY BLOG

Hope You All Will Enjoy With It !!

Monday, March 03, 2014

Persiapan Sebelum My Wedding Day


Bismilah....

Assalamualaikum.....

Setelah sekian lama....akhirnya update juga pasal majlis kahwin aku...kali nie aku nak cerita pasal persiapan je...nie kiranya ala2 part 1 laa...hehe

Macam biasa...kita hanya mampu merancang...ALLAH je yang berkuasa untuk tentukan segalanya...Biasalah...kawinkan sekali je seumur hidup...mestilah kita nak buat yang terbaik....tapi...haha...plan mcm2...last2..buat mana yang mampu je...hekhek

Masa time aku kawen nie...masa cuti mid sem...n before raya haji...tak tersengaja pilih tarikh nie...mula2 sebab nk tarikh cantik 13.10.13...lepas tu bru tngok calendar...2 hari sebelum raya haji...so, ada gak yang tak dapat datang sebab balik kampung nak raya..

Persiapan memang certain benda dah buat awal2...mcm hantaran...masa dkt kolej aku dah buat..kalau bab2 tempah2 makanan, baju sanding, pelamin...lagi la kami dah buat awal...habis semua pameran pengantin kami pergi..dari shah alam ke PWTC smpai ke Wangsa Maju...mostly kami pergi...dekat tempat2 mcm ni kita akan jumpa banyak bridal n diorg akan buat harga promosi...selalunya diorg akan minta kita bayar deposit terus untuk dapatkan harga tu..tapi jangan tergesa2...nanti menyesal...buat pilihan yang paling tepat...survey puas2 dulu...jangan risau...banyak pameran pengantin yang akan diadakan...korg juz kene rajin pergi...

Kitorg setelah buat survey, akhirnya kami pilih eda ali bridal...lokasi dia dkt Bangi je...diorg dapat bagi ape yg kitorg nk dengan harga yang kitorg mampu..

Pakej yang kitorg ambik nie...FULL Package...ALL in 1 package...so kitorg xyah pening2 nak tempah dekat tempat lain...cuma perlu sediakan kad kawen, kek kawen n goodies...sapa nk candy booth or photobooth...kene la buat sendiri...n dewan pun kene cari sendiri...

So beberapa hari sebelum majlis, aku sibuk dengan hantaran n goodies...kek kami dah tempah...yang paling penat ialah buat goodies...sampai pagi x siap2 lagi...ini disebabkan family aku datang lambat sebab adik kecik aku ada exam...so kene tunggu dia abis exam baru diorg datang....huhu

Malam sebelum wedding...kami sempat ke Jalan TAR...haha...shopping benda ckit n aku buat inai dkt sana....lepas balik tu...aku pegi tengok dewan jap...lepas tu balik umah dkt klang sambung buat goodies..

Ya ALLAH....penatnya hanya ALLAH je yang tahu...tido brape jam je...tapi sebenarnya xleh tdo sngt pn...dok fikir ape xtw la...esok paginya kalut2 siap nk g nikah plak...Majlis aku sehari je...Nikah pagi...petang sanding n habis...xpe la...penat sehari je...lagi pun aku xnak susahkn sape2...boleh bajet juga...sebab kenduri sehari je...aku buat 1 kenduri je..belah perempuan n belah laki buat dekat KL...senang cite...semua Family turun KL...xyah nak susahkan sape2...

Kendurikan patutnya satu majlis yang memudahkan...bukan untuk menyusahkan...ALHAMDULILLAH...walaupun penat...berjalan dengan lancar juga....

Ucapan JUTAAN TERIMA KASIH dekat semua terutama pada FAMILY aku, FAMILY suami, KAWAN2, BRIDAL n semualah...TQ sooooo much!!!

Mari kita tengok gambar sekitar persiapan yang aku buat...majlis aku simple je....buat mana yang sempat je...syukur semuanya dah settle...  ^_^




Nie masa datang dewan tengok kawan buatkan candy bufet...TQ ALYA, AISHAH n AIE..tq sebab sudi datang dari UPM ke DAMANSARA untuk buatkan ni..TQ dekat Hazirah n pasangan datang malam2 untuk tengok dewan..takut sesat esoknya..hehe..tq tq tq

Gambar bawah nie pula..persiapan masa aku free dkt kolej...aku buat goodies...aku buat sendiri OKEY!!..TQ ecah tolong designkan corak tu....nie hasil kreativiti sendiri...kalau nak tempah boleh la pm ye...haha








Nie yang paling seksa!!! nak kene gunting satu2 untuk seribu goodies....mencabar betulllllll



Nie masa proses untuk masukkan benda dalam goodies...aku letak air mineral yang comel nie...aku letak kerepek n ada gula2...semua buat sendiri...TQ family sebab berjaga untuk siapkan semua nie...nasib baik tak jadi ZOMBI..hhahaa


Comelkan air mineral seamaster nie...sesuai untuk bagi masa event2... ^_^

Nie pula hantaran...aku buat sendiri juga...barang2 decoration aku beli dkt Chaw Kit KL...murah2 belaka dekat sana...aku buat simple2 je..jangan membazir...duit banyak lagi nak guna untuk benda lain...buat bagi ada sudahhh...knnnn  :)







Sila abaikan muka n posing yang keletihan nie...Masa dekat dewan...sempat lagi AISHAH letakkan inai dekat hujung jari...tq tq tq



Bawah nie pula...gambar masa org india dkt JLN TAR lukis inai....sebelah tangan RM5....ikot design juga...Kalau design yang banyak corak...sebelah tangan RM10...





This is my FAMILY...terima kasih korg...Tq sebab semua hadir n teman pergi JLN TAR...sempat la juga bawa diorg jalan2 dkt situ...maaflah kalau tak sempat nak bawa pusing 1 KL...nanti datang lagi ye...


Nie pula baju masa nikah....gambar nie diambil masa pagi2 sebelum nak pakai...hehe...sempat lagi youuu...


Thats ALL cerita untuk persiapan..lepas nie nak update pasal MAJLIS pula....banyak gambar nak upload untuk kenangan kami suami isteri bersama... ^_^

See you soonn..!!!




No comments:

Post a Comment